uvádí...
Czech Retail Days, 13.–14. 6. 2024, O2 universum

Program

Inspirativní prezentace a řečníci
SPOLEČNÝ PROGRAM
13. 06. 2024
INOVACE A TECHNOLOGIE
13. 06. 2024
Udržitelnost
13. 06. 2024
MARKETING & BRAND STRATEGY
13. 06. 2024
RETAIL A VÝROBA V PRAXI
14. 06. 2024
8.00–9.00

Registrace

9.00–12.15

Společný dopolední program

Úvodní slovo

Dopolední blok moderuje Rey Koranteng

Rey Koranteng

Retailová revoluce: Jak se přizpůsobit?

Mike Anthony a Toby Desforges, přední experti v oblasti nákupního chování, budou diskutovat o tom, jak pandemie, e-commerce a retailová média proměňují prostředí maloobchodu. Rozeberou zásadní trendy, prozkoumají jejich vliv na obchodníky i značky a překážky, kterým čelí. Na základě globálních zkušeností představí reálné příklady z praxe a případové studie ze zahraničí. Prozradí, jak lídři v oboru řeší tyto nové výzvy, a osvětlí tak současný vývoj ve světě retailu.

Mike Anthony, Engage
Toby Desforges, Engage

Jak ovlivňuje lokalita profil zákazníka?

Data společnosti Cushman & Wakefield ukážou, jak vypadá český trh z pohledu zastoupení (nejen) zahraničních retailerů. Představí trendy posledních let a připomenou některé úspěšné příběhy. Ale především nastíní budoucnost. Které značky se k nám chystají expandovat, gastro segment nevyjímaje? Po kterých lokalitách se rozhlížejí? Jak si dnes stojí nákupní centra vs. high streets a retail parky? Co zákazník od obchodu očekává, chce klasickou prodejnu, showroom nebo mu stačí místo k vyzvednutí zásilky z e-shopu? Jaký dopad má výběr lokality a mix nájemců v okolí na profil zákazníka? Která místa v ČR mají stále expanzní potenciál?

Jan Voslář, Cushman & Wakefield
10.20–10.50

Přestávka na kávu

KLÍČEM K ÚSPĚCHU JE POROZUMĚNÍ SPOTŘEBITELI

Značka dokáže uspokojit spotřebitele, pokud se to, co nabízí, protíná s jejich očekáváním. Z Ipsos R&D studie vyplývá, že ještě důležitějším faktorem je správná interpretace a práce s kontextem, ve kterém se spotřebitelé nacházejí. Jaké jsou jejich každodenní potřeby? Z čeho mají v této nejisté době obavy? Jak se liší vnímání kontextu mezi generacemi? Jak pracovat s jejich různými motivacemi?

Miroslav Paška, Ipsos

Panelová diskuse: Kudy vedou cesty k zákazníkovi?

Jak pracovat s jednotlivými zákaznickými skupinami a generacemi? Jakou roli v práci s nakupujícím a v zákaznickém zážitku hrají technologie? Jak daleko jsme v Česku s využíváním dat a personalizací nabídek? Co funguje, a co naopak ne?

Tomáš Nebáznivý, Lidl Česká republika
Jan Semotán, MOL Česká republika
Petra Valentová, Unibail-Rodamco-Westfield
Rey Koranteng
12.15–13.30

Oběd

12.15–13.30

EXKLUZIVNÍ LUNCH & LEARN S MIKEM ANTHONYM A TOBY DESFORGESEM: PARTNERSKÁ SPOLUPRÁCE V MALOOBCHODĚ

13.30–15.30

Odpolední tematické sekce

Inovace a technologie

Překotný celospolečenský vývoj v posledních letech, kdy řada jistot vzala za své a všichni čelili zcela novým situacím, které vyžadovaly nová řešení, urychlil plány mnoha firem a maloobchodní trh se během několika roků technologicky výrazně posunul. Jak se daří inovace zavádět do praxe a jak se na trhu uchytily? Jak je přijímá zákazník a kam se vývoj bude dále ubírat? Slovo dostanou jak dodavatelé řešení, tak i obchodníci, kteří je aplikují.

Udržitelnost

Slovo udržitelnost je dnes skloňováno ve všech pádech a často už se zdá být klišé. Přesto všichni víme, že to je téma, které v současnosti musí řešit každá firma a v komerční oblasti, jakou je retail, to platí dvojnásob. Jak se v praxi daří společnostem chovat zodpovědně a které projekty přinášejí skutečné výsledky a nejsou jen zeleným marketingem?

15.30–16.00

Přestávka na kávu

Marketing & brand strategy

Jak do obchodu, ať už kamenného nebo e-shopu, přitáhnout zákazníka a přimět ho k nákupu? Na co jiného v době, kdy všichni řeší hlavně cenu, slyší? Jak se obchodníci snaží odlišit a budovat jedinečnost své značky? Daří se jim vytvářet lovebrandy? Kde konkrétně se dnes svádí boj o zákazníka?

17.30–18.30

Welcome drink před galavečerem programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2024

Galavečer programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2024

Czech Retail Days bude hostit galavečer 24. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. Vyhlášeny budou nejlepší novinky roku v desítkách produktových kategorií.

Retail Business Mixer

Celý informacemi a inspirací nabitý den zakončí neformální společenské setkání zástupců celé šíře retailu, výrobců a distributorů rychloobrátkového i spotřebního zboží a jejich dodavatelů na neutrální půdě. Večerní party je ideální příležitostí pro upevňování a získávání kontaktů, výměnu názorů a diskusi o aktuálních problémech trhu.

13.30–15.30

Moderuje Petr Hříbal, šéfredaktor Zboží&Prodej

METEOROLOGIE V MARKETINGU: REKLAMU KFC ŘÍDILA VENKOVNÍ TEPLOTA

Počasí je významným faktorem ovlivňujícím prodeje. Existuje vysoká korelace mezi tím, jak je venku, a poptávkou po zboží a ochotou za ně platit. Moderní inzertní technologie společnosti Adform propojená s digitální venkovní reklamou od Vision Thing umožňují využívat aktuální meteorologické podmínky pro propagaci produktů ve správný čas. Jak toho využila společnost KFC v letní kampani na digitálních billboardech, kdy hlavním řídicím prvkem bylo právě počasí?

Marek Pohanka, Adform
Richard Němec, Vision Thing

VYVOLÁVACÍ SYSTÉM USMĚRNÍ TOK ZÁKAZNÍKŮ

Pořadové číslo jako třeba na poště – Datart zavádí terminály, jejichž smyslem je neznevýhodňovat žádnou skupinu zákazníků. V některých obchodech je dnes běžné, že se na prodejní ploše potkávají ti, kteří si jdou vyzvednout objednávku z e-shopu nebo vyřídit reklamaci, s těmi, kteří tam fyzicky nakupují. Předvánoční přetlak byl impulzem k tomu, aby prodejce přišel se systémem, který tok zákazníků reguluje. Jak se osvědčil a jakou zpětnou vazbu o prodejně tak v Datartu získávají? Které procesy lze na jejím základě vylepšit a jaké další možnosti využití mají ve výhledu?

Jan Horák, HP Tronic Zlín

AI V MÓDĚ: JAK VYUŽÍVÁ GLAMI UMĚLOU INTELIGENCI KE ZLEPŠENÍ ZÁKAZNICKÉ ZKUŠENOSTI?

Zatímco některé firmy se s umělou inteligencí teprve seznamují, česká platforma pro vyhledávání módy Glami má oddělení, které se jejímu rozvoji věnuje už řadu let. Využívá ji jak v interních procesech, tak ke zlepšení zákaznické zkušenosti. Jak se vylepšování prozákaznického přístupu odráží na tržbách a zefektivnění fungování vyhledávače, jaké konkrétní výsledky přináší?

Eliška Hynková, Glami Group

H&M ZÍSKÁVÁ BRIGÁDNÍKY ON-LINE

Oděvní řetězec H&M využívá k náboru pracovníků aplikaci Tymbe. Tato rychlá forma obsazování směn, ale i hledání pracovníků na mimořádné akce typu inventura, oslovuje zejména mladou generaci. Celý administrativní proces se odehrává pouze v on-line prostředí, a dokáže tak pokrýt celou Českou republiku. Jak se společnosti H&M s mladými daří spolupracovat a následně je získávat do trvalého pracovního poměru?

Michal Harásek, Tymbe

PANELOVÁ DISKUSE: JAK DÁL V AUTOMATIZOVANÉM PRODEJI

Hybridní a 24/7 prodejny se stávají pevnou součástí českého trhu. Nejsou jen receptem na zajištění obchodní obslužnosti venkova. Své místo mají i v centrech měst, v turistických oblastech apod. Nový způsob nakupování, který v ČR odstartovala Skupina Coop, postupně zavádějí další retaileři. Jaké jsou jejich zkušenosti? V čem vidí výhody nové technologie? A na které problémy, včetně těch legislativních, narážejí a bude je třeba do budoucna řešit?

Pavel Kozler, Knowinstore
Miroslav Pácl, makro ČR
Luboš Rejchrt, Plaček Group
Tomáš Pokorný, Konzum, o. d. v Ústí nad Orlicí (Skupina Coop)
Petr Hříbal, Zboží&Prodej
13.30–15.30

Moderuje Jitka Hemolová, redaktorka Zboží&Prodej

JAK OVLIVŇUJÍ CSR PROJEKTY FINANČNÍ UKAZATELE FIRMY?

Společnost Kaufland Česká republika v rámci svých udržitelných aktivit realizuje mnoho opatření v rámci svých prodejen s cílem výrazně snížit emise oxidu uhličitého a spotřebu energie. Plošně vyměnila vnitřní i vnější osvětlení za LED, k vytápění využívá rekuperaci, chladicí nábytek byl osazen dveřmi. Na střechy prvních prodejen instaluje fotovoltaické elektrárny a rozšiřuje síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Jaké konkrétní úspory prováděné úpravy přinášejí?

Peter Chalupianský, Kaufland Česká republika

NEBALENÍ ANEB MINIMALIZACE OBALŮ V ALZE

V červenci 2022 spustila Alza.cz v Česku a na Slovensku projekt Nebalení, jehož cílem je přetvářet nakládání s obalovými materiály v logistice a snižovat náklady. Tato iniciativa, inspirovaná vizí společnosti, že „jediný udržitelný obal je žádný obal“, se zaměřuje na omezení obalů pro zásilky směřující do AlzaBoxů a přímo do poboček. Pro doručování se využívají plastové stohovatelné přepravky, které jsou neustále v oběhu. Díky těmto opatřením firma ušetřila téměř 78 tun plastu a průměrně 4,3 tuny obalového materiálu měsíčně.

Eva Šípková, Alza.cz

PRÁVO NA DIGITÁLNÍ ÚČTENKU

Řada obchodníků postupně i v rámci udržitelnosti a úspor přechází na elektronické účtenky, které propojuje se svými věrnostními aplikacemi. Jaký je rozdíl mezi účtenkou elektronickou a digitální? V Česku vzniklo Sdružení pro digitální účtenky, které chce zavést nový formát plně digitální účtenky. Zjistěte více o plánech na vytvoření obecně přijatelného otevřeného standardu digitální účtenky a možnostech jejího využití. Jak se dívá na celou problematiku Ministerstvo průmyslu a obchodu? Diskuse o legislativních změnách, díky kterým by měli spotřebitelé na digitální účtenku právo, a způsobu, jakým se jim bude doručovat, právě probíhá.

Pavel Vinkler, Ministerstvo průmyslu a obchodu
Pepe Rafaj, Sdružení pro digitální účtenky

JAK TESCO A LA LORRAINE SPOLUPRACUJÍ V OBLASTI FOOD WASTE?

Řetězec Tesco motivuje své dodavatele, aby společně snižovali dopady potravinářství na planetu. Jedním z jeho strategických partnerů je firma La Lorraine. Na kongresu představí, jak konkrétně obě strany dodavatelsko-odběratelského řetězce v praxi měří a snižují potravinový odpad a emise.

Miroslav Bulín, La Lorraine
Katarína Navrátilová, Tesco Stores ČR

Lidl chce přispět k vědomému stravování

Ve své CSR strategii se Lidl zaměřuje na oblast zdraví. V nákupní politice Vědomé stravování spojuje důraz na zdravý životní styl zákazníků a na udržitelnost produkce potravin. Ve svém sortimentu zvyšuje podíl rostlinných zdrojů bílkovin či celozrnných výrobků, snižuje množství cukru, soli nebo aromat a konzervantů a zaměřuje se na přehlednější označování složení potravin. Nové standardy přijal také v oblasti marketingu cíleného na děti.

Eliška Froschová Stehlíková, Lidl Česká republika

ZMIZÍ Z PRODEJEN NEEKOLOGICKÉ PAPÍROVÉ POS STOJANY?

Projekt společnosti Nestlé Česko, který testoval vratné stojany na zboží v deseti prodejnách Penny, reaguje na neutěšený stav v oblasti POS materiálů, generujících obrovské množství papírového odpadu. Opakovaně použitelný, skládací a opravitelný stojan naopak koluje jako palety formou poolingu mezi zadavatelem, řetězcem a vlastníkem v minimálně 50 cyklech. Co ukázal pilotní test a které výzvy bude třeba řešit v dalším rozvoji a implementaci projektu?

Tomáš Kubík, Penny
Martina Šilhánová, Nestlé
16.00–18.00

Moderuje Zdeněk Skála, jednatel Skála a Šulc

PANELOVÁ DISKUSE: ON-LINE TRŽIŠTĚ – KONKURENCE, NEBO PŘÍLEŽITOST PRO E-SHOPY?

V posledním roce se ještě více než v minulosti skloňuje slovo marketplace, a to zejména díky viditelnému nástupu Allegra a Kaufland Global Marketplace na náš trh. Tento způsob prodeje umožňuje českým e-shopům expandovat, a to i do zahraničí, a oslovit tak mnohem více zákazníků. Jak se jim to daří a do jaké míry vnímají marketplaces jako konkurenci?

Jiří Cafourek, Allegro
Martin Hromjak, Tesla Electronics
Tomáš Linhart, Mujkoberec.cz
Miroslava Birešová, Kaufland Global Marketplace
Jan Zbirovský, Profit&Roll

BUDOUCNOST PATŘÍ OMNICHANNELU

Projekt Visa Czech Top Shop oceňuje každý měsíc nejlepší kamenné prodejny z celé šíře retailu. Tři vítězové loňského ročníku budou hovořit o tom, na čem stavějí zákaznický zážitek, jak využívají digitalizaci a nové technologie k propojení off-line a on-line prodeje a co pro letošní rok považují za největší výzvy pro kamenné obchody.

Magdaléna Rychtová, Alensa
Lenka Lukáčová, GymBeam
Markéta Němcová, Instore Consulting EU
Pavel Kašpar, Rock Point

PANELOVÁ DISKUSE: LETÁKY V DIGITÁLNÍ ÉŘE

Navzdory rostoucímu tlaku na udržitelnost a posunu směrem k digitalizaci vrátila inflace opět do popředí papírové letáky. A zdá se, že český spotřebitel se jich jen tak nevzdá. Jak obchodníci přistupují k optimalizaci jejich distribuce? Do jaké míry je nahrazují mobilní aplikace a které platformy jsou nejúčinnější pro distribuci digitálních letáků? Jakou roli v oslovení zákazníka hraje skladba sortimentu v akci? Jak by měl dnes vypadat správný mix benefitů pro zákazníka?

Eva Kozich, Jysk Czech Republic and Slovakia
David Kolář, Hornbach Baumarkt CS
Zdeněk Skála, Skála a Šulc
Tomáš Pokorný, Konzum, o. d. v Ústí nad Orlicí (Skupina Coop)

STORE TREK PO PRAŽSKÝCH PRODEJNÁCH GYMBEAM FITNESS HUB, ROCK POINT A ALENSA

Ve spolupráci s Visa Czech Top Shop vás zástupci retailerů provedou oceněnými prodejnami loňského ročníku tohoto projektu. Vlajkový obchod společnosti GymBeam v pražském Karlíně je zároveň komunitním centrem, kde se mohou zákazníci setkávat. Zaujme bezobalovým prodejem výživových doplňků či možností vyrobit si vlastní ořechové máslo. Rock Point v Havlíčkově ulici se nachází v historické budově, kterou citlivě kombinuje s moderními interiérovými prvky a technologiemi. Nabízí řadu služeb, například půjčovnu běžecké obuvi a lezeckého vybavení či možnost vyzkoušet si zboží na lezecké stěně nebo skalní lávce. Alensa v Lazarské ulici je skvělým příkladem propojení off-line a on-line světa. Na obrazovkách je zákazníkům k dispozici kompletní nabídka e-shopu, mohou si ve svém účtu naskenovat vystavené brýle a dále pracovat se svou objednávkou. Nechybí ani digitální cenovky.

Podrobnosti návštěvy:

  • Čas návštěvy je 9.00–12.00 hod.
  • Max. počet účastníků: 20 osob.
  • Skupina bude mít ve všech prodejnách odborný doprovod v českém jazyce.
  • Doprava MHD: sraz u první prodejny (10 minut předem) a následný přesun mezi prodejnami MHD (individuální zajištění jízdného).
  • Podrobné organizační informace budou zaslány účastníkům, kteří se na exkurzi přihlásí.

„DIGITAL FACTORY“ SPOLEČNOSTI THIMM VE VŠETATECH

Připravte se na moderní výrobní prostory s nejvyšším stupněm robotizace a digitalizace. Tato exkurze představuje jedinečnou příležitost nahlédnout do budoucnosti výroby v obalovém průmyslu a seznámit se s nejnovějšími technologiemi a inovacemi, které posouvají hranice efektivity a kvality. Bude představen moderní zvlňovací stroj a jedinečný stroj na zpracování vlnité lepenky s digitálním laserovým výsekem, který není nikde jinde v České republice k vidění. Účastníci budou mít možnost na vlastní oči zjistit, jaké výhody jim mohou digitální technologie při výrobě obalů přinést.

Podrobnosti návštěvy: 

  • Čas návštěvy je 9.00–12.00 hod.
  • Max. počet účastníků: 30 osob.
  • Skupina bude mít odborný doprovod v českém jazyce.
  • Doporučena je pracovní obuv (boty na vysokém podpatku či s otevřenou patou/špičkou nejsou povoleny).
  • Vesty budou poskytnuty na místě.
  • Vlastní doprava, příjezd nejpozději 10 minut předem, parkování v areálu závodu.
  • Podrobné organizační informace budou zaslány účastníkům, kteří se na exkurzi přihlásí.

TŘÍDICÍ A STÁČECÍ LINKA SPOLEČNOSTI PLZEŇSKÝ PRAZDROJ V PLZNI

Před rokem ve svém pivovaru Plzeňský Prazdroj zprovoznil automatickou třídicí linku na skleněné vratné lahve. Jedná se o jedinou instalaci svého druhu v České republice a vy ji budete moci na vlastní oči vidět! Strojově dokáže roztřídit lahve vlastních značek pivovaru od jiných výrobců a odhalí případné poškozené kusy i přepravky. Lahve kontroluje přímo v přepravkách a za hodinu dokáže zkontrolovat a poté vytřídit 4 050 přepravek, tedy 81 tisíc pivních lahví. K vidění bude navíc také stáčecí linka.

Podrobnosti návštěvy: 

  • Čas návštěvy je 9.30–12.00 hod.
  • Max. počet účastníků: 30 osob, které se rozdělí do dvou skupin (prohlídky 9.45–10.45 hod. a 10.45–11.45 hod.).
  • Skupina bude mít odborný doprovod v českém jazyce.
  • Povinná je pracovní obuv typu S3 nebo jiné boty s pevnou špičkou (např. turistické), nutné jsou dlouhé kalhoty.
  • Vesty a ochranné brýle budou poskytnuty na místě, popř. mohou být vlastní.
  • Vlastní doprava, příjezd nejpozději 10 minut předem
  • Podrobné organizační informace budou zaslány účastníkům, kteří se na exkurzi přihlásí.